Під час вебінару 19 жовтня 2022 року було проведено: обговорення змісту навчально-методичного посібника Т. Черкашиної “Ціннісно-смислова сфера суб`єкта педагогічної діяльності у вимірі особистісно-професійного самовдосконалення” (доповідала Лариса Ногаєва); обговорення змісту глави “Мрії та розчарування” (Емма Піньковська “Хто ти?”) (доповідала Любов Агапова); розбудова індивідуальної траєкторії особистісно-професійного самовдосконалення за діагностичними таблицями (доповідала Валентина Корпусова); моделювання змісту духовно-моральної компетентності за джерелами науково-методичних, просвітницьких, художніх видань та Святого Писання (доповідала Тетяна Черкашина).
Любов Агапова
МРІЇ І РОЗЧАРУВАННЯ
Реальності – бажана та об’єктивна – можуть суперечити одна одній. Інколи витрачається надто багато сил і ресурсів заради досягнення бажаного «будь-якою ціною». Після отримання того, чого так сильно прагнув, може відчуватися спустошення. Інколи навіть радість від перемоги гірчить. А буває взагалі відчуття страху, коли проявляються наслідки хотіння. Далі – розчарування.
Неосвічена людина думає, що впоратись з розчаруванням можна через пошук винних в її бідах ззовні.
Людина мисляча, як зазначає Емма Піньковська у главі «Мрії і розчарування» у книзі «Хто ти?», користується ресурсом внутрішньої культури особистості, щоб сформувати новий спосіб мислення, аналізуючи невдачі через призму законів доцільності, сумірності, вибору головного. Проте важливо, що закони ці є чинними за умови, що людина знаходить в аналізі власних невдач свої прорахунки, свої недопрацювання, свою вину.
Саме таким чином формуються:
культура бажань (відчуттям міри, тактом, правильною оцінкою сил, можливостей, вмінь, та їх доцільністю стосовно бажаного);
культура емоцій (самовладанням, почуттям власної гідності, культурою незгоди, розвитком здатності пробачати будь-кого, мисленням «від добра»);
культура спонукань (безкорисливістю, благородством, вдячністю);
культура думки (конструктивним, позитивним, логічним мисленням).
Найголовніше в процесі самоаналізу – правдивість, що допомагає побачити причину проблеми в собі самому.
З безкорисливими намірами і упованням на Бога, з вдячністю за отримане, за життєві уроки – лише так можна навчитись мріяти без розчарувань.
Література
- Євтух М. Б. Культура взаємин: підручник. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю.А., 2012. – 340 с.
- Євтух М. Б, Піньковська Е. А., Черкашина Т. В. Методики особистісно-професійного самовдосконалення суб’єкта педагогічної діяльності на основі самопізнання : навчально-методичний посібник . – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2016. – 404 с.
- Піньковська Е. А. Духовне материнство – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю.А., 2013.– 200 с.
- Піньковська Е. А. Спаси і сохрани: в 3-х т. Том 1: «Хто ти?». – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю.А., 2011. – 814 с.
- Піньковська Е. А. Спаси і сохрани: в 3-х т. Том 2: «Егологія». – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2012. – 438 с.
- Піньковська Е. А. Спаси і сохрани: в 3-х т. Том 3: «Детектор лестощів». – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю.А., 2013. – 436 с.
- Самодіагностика. Збірник тестів: навчальний посібник / під загальною редакцією М. Б. Євтуха, Т. В. Черкашиної. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2010.– 240 с.
- Самопізнання і самовдосконалення в схемах, формулах, таблицях : навчально-методичний посібник / під загальною редакцією Е. А. Піньковської, Т. В. Черкашиної. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2018. – 152 с.
- Северинчук Л. А. Культура родинних взаємин : навчально-методичний посібник для педагогічних працівників. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2015. – 118 с.
- Ціннісно-смислова сфера суб’єкта педагогічної діяльності у вимірі особистісно-професійного самовдосконалення : навчально-методичний посібник для післядипломної освіти педагогічних працівників. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2022. – 254 с.
- Черкашина Т. В. Культура взаємин у сучасній педагогічній практиці : навчально-методичний посібник для педагогічних працівників / Т. В. Черкашина. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2014. – 136 с.
- Черкашина Т. В. Теоретичні і методичні основи професійного самовдосконалення викладача як суб’єкта педагогічної діяльності : [монографія]. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2014. – 444 с.