Ступінь самокритичності. За книгою Емми Піньковської «Казки Габріели» (Дмитро Валяєв)

 У главі «Ступінь самокритичності» з книги Емми Піньковської «Казки Габріели» читачам пропонується оцінити свою здатність до самокритики, визначивши її ступінь – «низький», «середній», «високий».

    Ступінь самокритичності є низьким, якщо часто докоряєш сам собі. Причиною цього є брак правдивості та знань про себе. Середній рівень визначається за почуттям незадоволеності від розуміння того, як далеко ще до досконалості. Це етап трансформації вже відомих своїх недоліків. Про високий рівень самокритичності свідчить наявність почуття каяття через своє зволікання, нетерплячість та невдячність (3, с. 28).

    За останній рік оцінюю свій рівень самокритичності в сім`ї як низький, тому що був більше засмучений своїм ставленням в середині сім’ї. Було багато часу для розгляду своїх вчинків та слів. Визнав свої помилки, зробив висновки, вибачився перед дружиною. Отримав прощення. Переглянув та відкоригував цільові установки на найближчі два роки у роботі над собою. Озвучив близьким пріоритети. На сьогодні накопичив сили і поступово йду до мети. Працюю над слабкими місцями у характері: терпіння, дисциплінованість, рішучість.

   Формування самокритики дозволяє осмисляти причини своїх помилок та не припускатися їх надалі. А це, в свою чергу, призводить до розуміння причин непорозумінь, конфліктів у міжособистісних взаємодіях, прощення недоліків оточуючих людей, прояву милосердя, співчуття та любові до них.

Література

  1. Піньковська Е. А. Спаси і сохрани: в 3-х т. Том 1: «Хто ти?».  – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю.А., 2011. – 814 с.
  2. Черкашина Т. В. Ціннісно-смислова сфера суб’єкта педагогічної діяльності у вимірі особистісно-професійного самовдосконалення  : навчально-методичний посібник для післядипломної освіти педагогічних працівників. – Черкаси : Видавець Чабаненко Ю. А., 2022. – 254 с.
  3. Піньковська Е. А. Казки Габриели-2 (продовження) Черкассы: Видавець  Чабаненко Ю. А., 2022. – 188 с.