ПЕДАГОГІЧНІ ДИСКУСІЇ «ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНЕ САМОВДОСКОНАЛЕННЯ ЗАСОБАМИ САМОПІЗНАННЯ: ОБМІН ПЕДАГОГІЧНИМ ДОСВІДОМ» у закладі загальної середньої освіти с. Ротмістрівка Ротмістрівської сільської ради

У рамках дослідно-експериментальної роботи «Реалізація педагогічної системи самопізнання і особистісно-професійного самовдосконалення в педагогічній практиці» в одному з експериментальних навчальних закладів – закладі загальної середньої освіти с. Ротмістрівка Ротмістрівської сільської ради 3 квітня 2019 року відбулися підсумкові педагогічні дискусії «Особистісно-професійне самовдосконалення засобами самопізнання: обмін педагогічним досвідом».

Науковий керівник експерименту – Тетяна Черкашина, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки і освітнього менеджменту Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради, підсумувала про основні положення педагогічної системи самопізнанння та особистісно-професійного самовдосконалення (авторів М. Єтуха, Т. Черкашиної), підкреслила, що у період соціокультурних змін особливо важливо робити підростаючому поколінню щеплення до самопізнання та самовдосконалення, вчити проводити самоаналіз, і не тільки констатувати наявність .недоліків, проблем, а вчити працювати над собою задля позитивних самозмін за принципом: «Врятуй себе, і навколо тебе врятуються тисячі».

Директор закладу загальної середньої освіти с. Ротмістрівка Семенчук Оксана Вікторівна, заступник директора з навчально-виховної Удовенко Людмила Володимирівна та заступник директора з виховної роботи Заїченко Ірина Вадимівна під час своїх виступівпідкреслили необхідність системного здійснення самопізнавальної діяльності для сучасного педагога,представили результати проведеної дослідно-експериментальної роботи протягом 2017-2019 років.

Вчителі навчального закладу розповіли про результати проведення у рамках дослідно-експериментальної роботи таких виховних заходів для учнів: «Знання свого роду», круглі столи «Любов очима молодих» та «Правдивість як спосіб мислення», «Атестат зрілості» та ін., які сприяють підвищенню рівня комунікативної культури учнів, формуванню свідомого ставлення до створення сім’ї у майбутньому та батьківства, самоформуванню таких моральних якостей як миролюбність, відповідальність, патріотизм, вдячність. Відзначено зацікавленість учнів під час проведення зазначених заходів, їх активність в обговоренні оповідань автора Емми Піньковської на самопізнавальну тематику, що свідчить про актуальність таких виховних заходів для підростаючого покоління та необхідність подальшого впровадження педагогічної системи самопізнанння та особистісно-професійного самовдосконалення суб’єктів педагогічної діяльності.

Результати дослідно-експериментальної роботи включені до дисертаційної роботи одного з її керівників – Людмили Северинчук, кандидата педагогічних наук, начальника служби у справах дітей Черкаської райдержадміністрації, що підтверджує їх актуальність у сучасній педагогічній науці.

Людмила Северинчук,

член ради навчально-практичного центру самопізнання

та особистісно-професійного самовдосконалення